Wavy Cursor Tail

niedziela, 9 lutego 2014

LEKCJA 6 - NAUKA WŁOSKIEGO Z FEDERICO:

Teraz mamy dla was naukę włoskiego z Fede.




Zwroty grzecznościowe:



A dopo!- Do zobaczenia

A più tardi - Do zobaczenia

Addio -  Do widzenia

Arrivederci! - Do widzenia

ArrivederLa -  Do widzenia Pani/Panu

Auguri! -  Wszystkiego najlepszego

Benvenuto - Serdecznie witamy

Buon Natale e Felice Anno Nuovo - Wesołych świąt i 

Szczęśliwego Nowego Roku. 

Buon viaggio! Miłej podróży

Buona giornata Miłego dnia!

Buona Pasqua - Wesołych świąt wielkanocnych!

Buona serata! - Miłego wieczoru

Buonanotte - Dobranoc

Buonasera - Dobry wieczór

Ci manci tantissimo - Brakuje nam ciebie bardzo. 

Ciao - Cześć

Buongiorno - Dzień dobry!

Come stai? - Jak leci?

Cosa posso fare per Lei? - Co mogę dla Pani/Pana zrobić? 

Egregio -  szanowny, drogi (list formalny)

Grazie - Dzięki

Grazie molto - Dziękuję bardzo

Ti ringrazio - Dziękuję Ci

Buon appetito! - Smacznego!

Grazie, bene. - Dziękuję, dobrze.

Mi piace. - Podoba mi się.

Mi piaci. - Lubię Cię.

Non fa niente. - Nic nie szkodzi.

Non non c'e di che. - Nie ma za co.

Prego. - Proszę.

Salute! - zdrowie!






3 komentarze:

  1. hej; też lubię bardzo violettę tęż jestem jej fanką! Mam 14 lat. bardzo podoba mi się ten post z Fede jak uczy Włoskiego. Zapraszam na mojego bloga! http://leonetta-me-history.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaa, zapomniałam dodać że mam podobne zainteresowania do cb, też lubię taniec i śpiew, oraz podobne filmy jak Dary anioła; miasto kości. Jak by coś to napisz do mnie na Facebooku. https://www.facebook.com/ewelina.d.szymanska

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki że dodałaś ten post teraz będę mogła uczyć sie Włoskiego ponieważ to moj ulubiony jezyk :-)

    OdpowiedzUsuń

Prosimy o komentarze. Nawet najmniejszy dla nas dużo znaczy :)